1. MNY for you - safety2

    Veiligheid van onze ingrediënten

    De veiligheid van onze ingrediënten staat bij ons op nummer 1. Om te verzekeren dat onze producten veilig zijn, doorloopt elk product een vier-stappenplan. Dit begint tijdens de eerste fase van productontwerpen en stopt zeker niet na het op de markt brengen van het product. Ook dan blijven we bezig het met continu verbeteren van de veiligheid van onze ingrediënten.

    De stappen:
    1.Volledige en grondige kennis van de stoffen in het product.
    2. Evalueren van de stoffen in het product; zijn er potentiële risico’s? Bij mogelijke risico’s gaan wij direct terug naar de tekentafel.
    3. Valideren van de producttolerantie; via tests in het labaratorium met bijvoorbeeld episkin en in de laatste fase met vrijwillige testkandidaten.
    4. Monitoren van het product nadat het op de markt is gekomen; we hanteren een zeer strikt beleid waarmee we onze producten continu monitoren, nadat deze voor jou beschikbaar zijn geworden.

    Wij maken onder andere gebruik van EPISKIN, een nabootsing van de menselijke huid. Wil je meer weten over EPISKIN en ons testbeleid, lees dan snel verder. Ook kun je op de L'Oréal Corporate website meer informatie vinden over EPISKIN.

  2. MNY for the world - 2 persons NYC3

    Onze beloofde kwaliteit

    In onze producten

    Bij Maybelline werken we hard om voor jou de beste ingrediënten en formules te vinden, voor elk van onze producten. En dit stopt niet hier: bij elke productiestap zijn wij bezig met het verhogen van onze productprestaties. Zo willen we jou van de hoogste kwaliteit producten voorzien. Dit betekent niet dat er geen verbetering meer plaats kan vinden. We houden onze ogen open en zijn altijd op zoek naar het vinden van best practices om te implementeren.

    Er wordt veel tijd besteed aan het zorgvuldig selecteren van onze ingrediënten. Een ingrediënt wat je steeds meer tegenkomt in onze gezichtsproducten is hyaluronzuur. Hyaluronzuur hebben we van nature al in ons lichaam. Door het toevoegen van hyaluronzuur hebben onze producten een zeer voedend effect, wat zorgt voor een gehydrateerde en stralende huid.

    Lees meer over onze ingrediënten.

  3. MNY for you - derma3

    Voor jouw huid

    Bij Maybelline worden de producten die jij op jouw gezicht aanbrengt dermatologisch getest. Dermatologisch getest houdt in dat de producten onder toezicht van een dermatoloog door consumenten worden gebruikt. Dit helpt ons bepalen of onze Maybelline producten effectief zijn en goed getolereerd worden.

    Daarnaast is het overgrote deel van de Maybelline foundations non comodogeen. Dit houdt in dat het de poriën niet afsluit en deze niet verstopt..

  4. MNY for you - oog3

    Voor jouw ogen

    Op onze oogproducten zie je vaak de term "Oftalmologisch getest". Dit houdt in dat de producten getest zijn op menselijke huid rondom de ogen, onder toezicht van een dermatoloog. De huid rondom de ogen is namelijk extra gevoelig, dus het is van belang dat onze producten uitvoerig getest worden om ervoor te zorgen dat het product getolereerd wordt. Daarnaast is het overgrote deel van onze mascara’s hypoallergeen en geschikt voor gevoelige ogen en lenzendragers. Hypoallergeen houdt in dat de formule zo gemaakt is, dat er een verminderde kans is op allergische reacties.

    Benieuwd of jouw product hypoallergeen en/of geschikt is voor gevoelige ogen en het dragen van contactlenzen? Dit vermelden wij altijd op de verpakking en op de productpagina’s van onze website.

  5. MNY for you - EPISKIN3

    Episkin

    Maybelline is onderdeel van de L'Oréal groep, die al jaren voorop loopt bij het onderzoek naar alternatieve testmethodes. We gebruiken bijvoorbeeld EPISKIN; het reconstructuren van de menselijke huid in laboratoria, om hier onze producten op te testen.

    Ontdek meer over Episkin.

Extra vragen of opmerkingen?

We hopen dat deze informatie je heeft geholpen. Wil je meer weten over de tolerantie van onze producten, heb je een specifieke vraag over een ingrediënt of product, of wil je jouw ervaring met onze producten met ons delen? Neem dan contact op met onze Consumer Care afdeling.
Oeps, het lijkt erop dat je niet bent ingelogd! Of maak een account aan.